Influenser Sophie Elise Isachsen skulle etter planen lansere et nytt godteri for Rema 1000 denne uka, med navn Candy Girl. Nå er lanseringen satt på vent. Torsdag ettermiddag fikk vi i Varden tak i to poser med dagens mest omtalte godteri.

Vi har smakt på både den sure og den søte varianten av det veganske gele-godteriet.

– Veldig deilig, sier Heidi Østhus Erikssen, debattansvarlig, etter en smakebit.

– For surt, mener derimot Geir Norendal, Vardens blålysjeger.

Reporter Tore Øyvind Moen var synes kaloribombene smakte godt.

– De smaker bra bra disse her. Når det kommer til disse tingene her, så har hun egentlig rent mel i posen vil jeg si, sier han, med et glimt i øyet.

– Passe syrlig, men ikke akkurat nyskapende, sier Tone Lensebakken, nyhetsleder i Varden.

Etter den uhøytidelige smakstesten kom vi fram til at dette smakte helt greit, men at de aller fleste synes det likner på noe vi har spist før. Verken nyskapende eller imponerende godt, med andre ord. Og ikke noe som vil gjøre livet ca en milliard ganger morsommere heller.

Mediestorm

Det har stormet rundt influenseren og forretningskvinnen Sophie Elise Isachsen de siste dagene, etter at hun delte et bilde på sosiale medier med en venninne som holdt en liten pose med noe som ser ut som hvitt pulver med underteksten « «Livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen.»

– Situasjonen som er nå er uavklart. Derfor har vi valgt å holde igjen lansering inntil vi vet litt mer, sier Hege Rognlien i Rema 1000 til God kveld Norge.

Isachsen har også en podkast-avtale med NRK. Kringkastingsrådet har mottatt over 2.400 klager etter at bildet ble lagt ut.

Isachsen har selv ennå ikke kommentert saken offentlig.

Flere tenker seg om

Enda en av influenserens samarbeidspartnere opplyste torsdag at de fryser samarbeidet med Isaksen. Good For Me, som er en norsk merkevare innen veganske kosttilskudd, setter nå avtalen på vent, melder TV2.

– Vi setter vårt samarbeid på pause inntil vi vet mer. Situasjonen er veldig uavklart, sier leder Nicklas Kallis til kanalen.

Uansett hvordan dette ender er det helt sikkert at Sophie Elise har fått mye oppmerksomhet i forkant av godteri-lanseringen. Det kan gi enda mer penger i kassa for forretningskvinnen fra Harstad som ifølge skattelistene tjente 7,2 millioner kroner i 2021, en økning på 4,6 millioner kroner fra året før.

Isachsen er en av Norges største influensere, og er også kjent fra en rekke TV-programmer. Hun har gitt ut to bøker.