Mandag ble navnebyttet markert på Jernbanetorget i Oslo, med taler og utdeling av til sammen ett tonn jordbær.

– Vi skal gjøre noe som ingen i reiselivsbransjen har gjort. Vi skal knytte sammen alt fra Ving til Hurtigruten, til restaurantene, hotellene og spaene, sier Petter Stordalen til E24.

Pakkeløsninger

Stordalen forklarer at målet er komplette pakkeløsninger, hvor Strawberry kan tilby for eksempel reise, hotell, restaurantbesøk og konserter i ett.

– Det er så enkelt som at verden endrer seg og vi må endre oss i takt med den. Pandemien ga oss en mulighet, vi fikk sjansen til å begynne med blanke ark og fargestifter til. Vi skal gi svar på de ønskene gjestene nå har, sier Stordalen og forklarer at de har inngått samarbeid med alt fra Live Nation til Nobels Fredssenter.

Én milliard

Stordalen sier prislappen for nylanseringen vil ligge på rundt 200 millioner kroner i året, i fire-fem år fremover.

Altså nærmere én milliard kroner.

Foto: Ole Berg-Rusten / NTB