Marthe Baugerød  og Ellen Susanne Halvorsen må konstatere at lutefisken ikke akkurat er sprellende.
Marthe Baugerød og Ellen Susanne Halvorsen må konstatere at lutefisken ikke akkurat er sprellende.

Lutefisken var dau som ei sild, jo!

Ica kan lokke med sprellende fersk lutefisk, men delikatessen var dau som ei sild da Varden var innom for å sjekke tilstanden.

– Ja vel da, så er den ikke levende, erkjente en lett humrende butikksjef Ellen Susanne Halvorsenved Ica i Borgeåsen da Varden var innomfor å fiske litt stoff til spalter og digitale utgaver.

Ikke all reklame bør bli tatt for god fisk. I hvert fall skader det ikke med en klype salt eller to, eller litt lut.I det siste reklamestuntet fra matvaregiganten Ica blir lutefisken levendegjort.

Sprellende fersk fra fiskedisken: Står det i overskriften som viser til et knakende godt tilbud på lutefisk.

Men det var ikke mye liv å registrere i fiskedisken. For der var lutefisken akkurat slik den skal være: Ikke spesielt fersk og ikke spesielt levende. I beste fall kan vi påstå at den disset litt. Men det var da  også alt. Resten av påstanden lar vi gå for lut og kaldt vann.

Nå skal verken Ellen Susanne eller butikkansatt Marthe Baugerød ha skylda for å skryte på sprellende fersk lutefisk. Det er nemlig informasjonsavdelingen i butikkjeden som har prøvd å innbille kundene den mildt sagt sensasjonelle nyheten som også ble kommentert i Hallo Varden onsdag. «Hvordan er det mulig at lutefisken er sprell levende?» var spørsmålet fra Mariann – en av de mange som har moret seg kongelig over fiskeskrøna til Ica.

Ikke ta denne annonsen for god fisk.
Ikke ta denne annonsen for god fisk.